İçerik pazarlama stratejisinde popüler olarak kullanılan listelerin bize nasıl zarar verdiğine dair bilimsel açıklamalar içeren bir listeye hoş geldiniz! Bu makaleyi inceleyerek hazır sistem ve listelemenin ne kadar bizi yönlendirmiş olduğunu görebileceğiz.

Listeler web içeriği dünyasında büyük bir iş. 2014 yılında listeler 1 numaralı en çok paylaşılan makale türü olduğunu kanıtladı, her biri sosyal olarak ortalama ayda 21.000 kez paylaşıldı.

Yine de listeler uzun zamandır varlığını sürdürmekteydi (Bkz: on emir) gazeteciliği tüketmenin en büyük yollarından biri olmaya başlamışlardı, en ciddi konular hakkında bile ( Bkz: Suriye hakkında sormaya çok utandığınız 9 soru). Ve iyi ya da kötü onların nüans yoksunluğu bizim anlayışımızı kısıtlıyor olabilir.

Bu yüzden yapmanız gereken hazır listeler yerine araştırmayı daha iyi yapabilmenizdir. Siz de araştırın her gördüğünüz listeye inanmayın.  Ama şu şekilde bir durum da söz konusu;

Mesela 1000 kelimelik bir haberi okuyabilmek için gözlerimizin ne kadar yorulacağı ve focuslanma sorunu yaşayacağımız. Ancak listede olan bilgileri sentezleme ve idrak etme çok önemlidir. Mesela karşımıza gelen en iyi yapılacak 5 tatil önerisi olsa, herkesin bunu idrak ve anlaması daha kolay olacaktır.

 

Yorum yazmak için logged in giriş yapmanız gerekir.