İnstagram günümüzde önemli bir reklam ve interaktif tanıtım araçlarından biridir. Kurumlar instagramı nasıl kullanabilir diye sorarsanız.

  • Firmaya ait fuar ve etkinlik görüntülerini paylaşarak
  • Firma ürünlerini hashtag ve detay ile paylaşıp geniş kitleye sunmak isteyen

Reklamlarını ülkemize de açan Instagram’da markalar sıfır maliyetle kitlelerine ulaşmak için ne yapmalı?
Sürekli değişen sosyal medya trendlerinde gelişmeler markaların pazarlama girişimlerine de yardımcı oluyor. Instagram ise hayatımıza girdiği 2009 yılından itibaren popülerliğini ve en çok kullanılan sosyal medya mecralar arasına girdi. Son dönemlerde ise Facebook kadar ilgi odağı haline geldi. Geçtiğimiz günkü yazımızda reklam modelini de Türkiye’ye açtığından bahsetmiştik. Peki markalar ne yapmalı? Reklam planlamasını nasıl yönetmeli. Şimdi uzmanlardan derlediğimiz şekilde bunu sizlerle paylaşacağım.

1. Etkileşim konusunda en iyi platform Instagram
Locowise’ın geçtiğimiz Nisan ayında 3500 Instagram profiliyle yaptığı araştırma, ilgi çekici sonuçlar ortaya çıkardı. Facebook, Twitter ve Instagram karşılaştırıldığında, kullanıcıların sosyal medya tepkisini ortaya çıkartan en iyi mecranın Instagram olduğu görüldü. Instagram için ortalama etkileşim değeri (tek bir post için) %2,81. Bu oran Facebook’un %0.25 ve Twitter’ın %0.21 olan ortalamasının oldukça üstünde.

2. Konumuz Mention
Kısa içerikler ve görsel anlamda oldukça başarılı örnekleri, kullanıcıların birbirleriyle sürekli paylaşıyor. Diğer kullanıcıların da ilgili paylaşımı görmesi için yapılan mentionlama eylemi, organik olarak büyümeyi kolaylaştırıp, etkileşimi %56 oranında artırmakta. Geçtiğimiz gün yazımıza taşıdığımız yeni gelen Instagram’ın mesajlaşma özelliği ile bu oranın nasıl değişeceğini bekleyip göreceğiz.

3. Yer Ekleme Özelliğini Kullanın
Tüm markalar için uygulanamasa da, pek çok marka için oldukça yararlı olacak bir özellik. Instagram fotoğrafı paylaşırken bulunduğunuz yeri içeriğinizde ekleyebiliyorsunuz. Bu özellik şu noktada verim sağlıyor; Instagram geçtiğimiz aylarda konum bilgisini de arama kısmında göstermeye başlamıştı. Bu nedenle paylaşımlarınızı daha fazla kişinin görmesini bu yolla sağlayabilirsiniz.

Bunlar elbette Instagram’ın bize sunduğu nimetlerden en iyi şekilde faydalanmak için yapılması gerekenler. Sayfanızı başarıya taşıyacak detayların neler olduğunu incelemek isterseniz sizi şu yazımızla baş başa bırakalım.

Büyük ihtimalle reklam yönetimi adına instagram güzel atılımlar yapacaktır. Bekleyelim görelim.

Yorum yazmak için logged in giriş yapmanız gerekir.