Diğer

Logo Tasarım nasıl yapılır?

Mark adı seçerken ikon tasarımına özen etmek gerekir diye düşünüyorum.. Şu mevzuda onlarca yazı yazdık,bilgileri bulabilirsiniz. Şu makalede Amblem Tasarı iyi mi yapılır? mevzusuna değineceğiz. Şu mevzuda daha evvel hazırlamış olduğumuz “Şirket İsminin Seçilmesi” yazımızı okudunuz ise ad bulma süreçleri ile alakalı düşünce sahibi olmuş ve zorluklarının farkındasınız erişmektir.
Bulduğunuz adlar kimi akılda kalıcı ve kısaltarak olsa da kimi eksiksiz tersi bir biçimde karışık ve faklı olduğundan ötürü algısı yeteneksiz kalmaktadır. Markalaşma sürecinde maksimum karışık ve maksimum değişik adlar bile gerçek bir tanıtımla akılda kalıcı ve algılanabilir duruma getirilebilir.
Mesele şu devir max max malum dünya devlerinden olan Google firması , 2000’li yılların başlangıcında birinci çıktığında kullanıcılar, bir taharri motoru var idi acayip isminde bir şey şeklinde eksiksiz olarak adı hatırlayamadan bir biçimde bir birlerine ilettikleri, asla kimsenin alışkın olmadığı, boş bir sayfada biricik bir inputtan oluşuyordu. Internet sayfasına giren kişiler ne işe yaradığını anlamakta zorlanıyorlardı. Ama sistem şu farklılığını, verdiği görev kalitesi ve sağlamış olduğu servisler ile maksimum iyi biçimde sunarak, günümüzde ad bilinirliğini max öte seviyeye taşımayı başarmıştır.
Bunun benzer biçimde pek fazla misal sayılabilir, pek fazla karışık benzer biçimde görünen ismin yakın ikon tasarımı, kurumsal kimlik yapısı ve ilan etme politikası ile dünya devine dönüşmesini özetleyen pek fazla şirket hikayesine ulaşmak mümkündür. Bu tarz şeyleri Google şirketi üstünde aratarak öğrenebilirsiniz.
Peki, markanızı yada fikrinizi dürüst isimle kavuşturmak yegâne başına kafi yapılacak mı? İsim yegâne başına markalaşma maksadıyla kafi bir çıkış noktası mı? Şu probleminin pek fazla cevabı olabilir. Fakat elbette evet ve ya hayır erişmek max saçma olacaktır. Şu sonucu verirken çözümleme edilmesi ihtiyaç duyulan pek max derece var olabilir. İçinde bulunan sektörün analizi, maksimum iri rakip analizi ile kim bilir max önemlisi markayı oluşturan kişilerin kişisel talepleri.
Amblem mevzusunda max kocaman başarılardan birisi olarak Coca Cola örneği gösterilebilir. Bir ambleme gereksinim duyulmaksızın geçmişten günümüze el ile yazılmış kaligrafik yazıyı kullanan şirket, icap yazının kıvrımlarını kullanışı gerekse nerede ise kırmızıyı tekele almış olması ile birlikte herhangi ortamda yegâne bir çizgi ile algılanabilir duruma gelmiştir. Lakin Coca Cola’nın bunu etmek amacıyla milyon dolarlar harcadığını da unutmamak lazım.
Şu durumda ister seni sembolize edecek şeyin bir font karakterini bulunduğunu açıklayın, isterse bir logo bulunduğunu açıklayın, dışarıda isminizin sunumunu icra eden sizin logonuz olacaktır.
Ikon şeklinin umumi yapısı iyi mi olmalıdır sorusuna umumi ve kısaltarak cevaplar vermek gerekir ise;
Akılda kalıcı olmalıdır.
Olabildiğince yalın ve algılanabilir olmalıdır.
Bölüm ve meydana getirilen iş ile alakalı bir yaklaşım göstermelidir.
Olabilir olduğunca rakiplerden değişik görünmesi sağlanmalıdır.
Ikon emek harcaması doğruca font karakterinin seçimi ile başlayacaktır. Mesele moda sektöründe bir firmanın font karakteri amacıyla el yazısı seçilebilir fakat umumi olarak el yazısı karakterinin okunuştaki zorlukları sebebi ile fazla yeğleme edilir bir yapıda olmadığını unutmamak gerekir. Bir ressam ve ya bir moda tasarımcısı imzaya eş kaligrafik bir biçim ile ifade edilebilir fakat algının zayıflaması firma oluşumu sürecinde işi yavaşlatan etkenler içinde yer alır. Şu sebeplerle denilebilir ki, iyi bir font karakteri tıpkı zamanda sektörü ifade etmelidir. Metal sektöründe bir şirket maksadıyla Black ve Sans Şerif(Tırnaksız) bir karakter dürüst olacakken, bir gazete maksadıyla okuma kolaylığı olan şerif (Tırnaklı) font karakteri seçimi max gerçek seçimler içinde yer alacaktır. Ama şu kesinlik ve ya zorunluluk olarak görülmemelidir.
Ikon çalışmasında max max karşılaşılan hatalardan birisi, çalışmanın ikinci aşamasında renklere değişmeyen vermek olacaktır. Oysa bir sonraki etap, renksizliğin max dürüst biçimde hazırlanmasıdır. Renksizlikten kasıt, logonun kara ve ak dengesinin maksimum gerçek biçimde oturtulmasıdır. Bundan dolayı renksiz hazırlanan ve dosdoğru olarak hazırlanan bir amblem emek harcaması istenen herhangi renk maksadıyla ahenkli olacaktır.
Tekrar renk aşamasına geçmeden evvel ilgi edilmesi ihtiyaç duyulan bir başka mühim husus ise, logonun uzun kenarının 1 santimetre içinde algılanabilir olması durumudur. Ters durumda amblem yatay ve dikey uygulamalarında iri kullanma zorunluluğundan ötürü algısı zayıflar ve herhangi yerde iri amblem deneyimi muhtemel olmayacağı amacıyla işiniz iyice zorlaşır.
Bütün şu mevzular çözüldüğünde daha çok renk mevzusunda emek harcama başlayabilir. Renk seçiminde tekrar içinde bulunulan bölüm incelenmeli. Herhangi rengin insanoğlu üstündeki tesirleri incelenmelidir. 5 kuruş fazla olsun al olsun mantığı herhangi vakit max dürüst yaklaşım değildir. Mesele tekrar kola mevzusundan ilerleyecek olursak; Cola çıkış noktası olarak kırmızıyı seçti kendine. Şu vaziyet maksimum iri rakibi olan pepsinin maviyi seçesine neden oldu. Pepsi, kurumsal renk farklılığına gitme vakasını 80’li yıllara dek çözememişti. Al, mavi olan kurumsalında ısrarla kırmızıyı kullanmasına karşın 80’li yıllarda yapmış olduğu hatayı fark edip, kurumsalını maviye çevirme sonucu almıştır. Böylece farkındalık terimini namuslu bir biçimde kullanmaya adım atmıştır. Kısaca farkındalık ilk olarak renk ile sağlanmalıdır.

Menü